
Kuka on Janne Naakka?
Janne ”naaG” Naakan menestys alkoi vuonna 2009, kun hän perusti suurta suosiota nauttivan naaG -blogin. Useita kertoja palkittu blogi on lajinsa itseoikeutettu valtias. Perinteisessä mediassa useasti esillä oleva mielipidevaikuttaja loistaa myös yhtenä Suomen YouTube-, Instagram- ja Tiktok-kulttuurin kirkkaimpana tähtenä. Toisinaan Naakkaa nähdään television puolella tähdittämässä erilaisia ohjelmia ja hän onkin saanut Kultaisen Venlan 2019 parhaasta lasten- Ja nuortenohjelmasta.
Naakka tuottaa sisältöä ja markkinointikonsepteja 15 vuoden kokemuksella, mutta hän myös johtaa omaa naaG Living sisustusbrändiä, sekä luo uraa kiinteistönvälityksen parissa. Palkittu monitaituri on nykypäivän esikuva ja kulutuksen malli, joka näyttää suuntaa uskollisille sadoille tuhansille seuraajilleen. Naakan pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita ovat olleet muun muassa L’Oréal, Canon ja Tommy Hilfiger, jotka yhä uudelleen ovat luottaneet hänen ammattimaisiin sisällöntuotantotaitoihinsa. Mikäli olet kiinnostunut työskentelemään Naakan kanssa ota yhteyttä sähköpostitse contact@naag.fi tai Yhteydenotot-välilehden lomakkeen kautta.
Kohokohdat

Blogin perustaminen
Janne Naakka perusti naaG-blogin 15-vuotiaana ollessaan synnyinkaupungissaan Kemijärvellä. Aluksi blogia julkaistiini nimellä naaG – not an average Guy, mikä viittasi muun muassa Naakan persoonalliseen tyyliin.

Toinen blogi
Naakka aloitti kahden ystävänsä kanssa Kolmen Kontolla-blogin Jim&Jill-vaateliikkeelle.

Ensimmäinen haastattelu
naaG-blogi noteerattiin ensimmäistä kertaa sanomalehdessä. Oulussa asuvasta bloggaajasta kirjoitettiin paikalliseen Forum24-lehteen. Artikkelissa kerrottiin Naakan olevan nykypäivän kulutuksenmalli.

Blogista tuli työ
naaG-blogi siirtyi suosittuun Indiedays-blogiverkostoon ja samalla bloggaamisesta tuli Naakalle työ. Blogiverkosto maksoi bloggaajilleen kuukausipalkkaa. Naakka muutti työn perässä Oulusta Helsinkiin.

Lukijoiden suosikkiblogi
naaG-blogi voitti Aussie Blog Awards -kilpailun Reader’s Choice -kategoriassa.

Ensimmäinen suunnittelutyö
Naakka suunnitteli ja valmisti asun artistille Voice of Finlandin semifinaaliin. Tämä oli suuri tilaisuus vielä vaatetusalan opintoja suorittavalle nuorelle miehelle.

Inspiration Blog Awards -ehdokkuus
naaG-blogi sai 3. sijan Inspiration Blog Awards -kilpailussa lifestyle-kategoriassa.

Kohti yrittäjyyttä
Naakka irtisanoi naaG-blogin sopimuksen Indiedays-blogiverkoston kanssa ja lähti itsenäiseksi bloggaajaksi. Tämä oli täysin poikkeuksellista ja Naakka toimikin tienraivaajana siinä, että bloggaajat siirtyivät itsenäisiksi yrittäjiksi, jotka alkoivat myydä ja suunnitella omat yhteistyönsä.

Tubecon Awards -ehdokkuus
Naakka oli ehdolla Tubecon -tapahtumassa Best Male YouTuber of Finland -kategoriassa.

Paras videobloggaaja
Janne Naakka voitti Aussie Video Academy Awards -palkinnon. Awardseissa valittiin yleisöäänestyksellä paras videoiden tekijä. Yli 15 000 annetusta äänestä Naakka keräsi liki puolet.

Vaatetusalan tutkinto
Naakka aloitti vaatetusalan tutkinnon Oulun seudun ammattiopistossa Pikisaaren yksikössä ja suoritti opinnot loppuun Stadin ammattiopistossa valmistuen sieltä vuonna 2015.

Vaikuttaja-alan uudistaminen
naaG-blogi aloitti yhteistyön Suomen Blogimedia -blogiverkoston kanssa uudenlaisella sopimusmallilla. Verkosto tarjosi näkyvyyttä ja tukea yhteistöiden myyntiin, mutta ei omistanut yksinoikeutta. Naakka oli ensimmäisten joukossa luomassa vaikuttaja-alalle managerointitoimintamallia.

Oma korukokoelma
Naakka julkaisi oman korukokoelman yhteistyössä Jevelo-korubrändin kanssa.

Sub Goes Kolina
Naakka vieraili Sub -kanavan Sub Goes Kolina -tv-ohjelmassa. Jaksossa Naakkaa haastateltiin vappu-piknikillä.

Summeri
Naakka vieraili Yle TV2 -kanavan Summeri-tv-ohjelmassa. Jaksossa Naakkaa haastateltiin aiheista tytöt, pojat ja sukupuoliroolit.

Mr. Gay Finland -tuomari
Naakka tuomaroi Mr. Gay Finland 2016 -kilpailua.

100 000 tilaajaa
Naakan bloginsa ohelle perustama YouTube-kanava naaG saavutti 100 000 tilaajan rajapyykin.

Tubecon Awards -ehdokkuus
naaG-Youtube-kanava ehdolla Tubecon Awardseissa Vuoden Suosikki -kategoriassa.

Manageritoimiston edustukseen
Naakka solmi edustussopimuksen Live Nation Finlandin perustaman uuden Block Nation -managementin kanssa. Block Nation edusti artisteja ja julkisuuden henkilöitä.

100 000 seuraajaa
Naakka saavutti Instagram-sovelluksessa 100 000 seuraajan rajapyykin.

Vuoden miespukeutuja
Naakka voitti Elle Style Awardseissa Vuoden Miespukeutuja -kategorian. Hän sai yleisöäänestyksessä ylivoimaisesti enemmän ääniä kuin muut ehdokkaat, joita olivat muun muassa artistit Robin ja Mikael Gabriel.

Blog Awards -ehdokkuus
naaG-YouTube-kanava ehdolla Blog Awardseissa Paras Lifestyle -kanava kategoriassa.

Posse
Naakka vieraili MTV3 -kanavan Posse-tv-ohjelmassa.

Merchandise-verkkokauppa
Naakka perusti naaG-tuotteita myyvän merchandise-verkkokaupan. Verkkokaupassa myytiin pääasiassa vaatteita.

Seniorit Somessa
Naakka tähditti Yle TV1 -kanavan Seniorit Somessa -tv-ohjelman jaksoja 1 ja 5. Dokumentaarisissa jaksoissa seurataan, kun Janne Naakka opettaa senioreita käyttämään sosiaalista mediaa ja ystävystyy ikäihmisten kanssa.

Olohuone-podcast
Naakka aloitti avomiehensä Valtteri Sandbergin kanssa yhteisen Olohuone-podcastin. Podcastissä käsitellään rohkeasti tabuja, heidän parisuhdetta, sekä kiinnostuksen kohteita.

Kultainen Venla
Naakka tähditti Yle TV2 -kanavan Metsähaaste-tv-ohjelman 2. kautta. Tästä Naakka palkittiin Kultaisella Venlalla (Paras Lasten- ja nuortenohjelma 2019).

naaG Presets -verkkokauppa
Naakka julkaisi verkkokaupan, joka myi presetejä eli kuvafilttereitä. Preseteillä Naakan seuraajat pystyivät lisäämään kuvaansa yhdellä klikkauksella samanlaiset editoinnit kuin Naakka. Aluksi myyntiin tulivat Basics ja Coffee -presetpaketit.

Uusi edustussopimus
Naakka piti taukoa yhteistyöstä Suomen Blogimedia -blogiverkoston kanssa ja kirjoitti nyt uuden edustussopimuksen Suomen Blogimedian ja Bablerin kanssa. Suomen Blogimedia oli Bablerin tytäryhtiö. Näiden edustukseen siirtyivät Naakan sosiaalisen median tilien lisäksi hänen puolisonsa kanssa yhdessä juontama Olohuone-podcast, sekä heidän koiran yli 30 000 seuraajan Instagram-tili.

Toiminimestä osakeyhtiöksi
Naakka perusti osakeyhtiön naaG Oy:n. naaG Oy:n pääasiallinen liiketoiminta on sisällöntuotanto sen omiin sosiaalisen median kanaviini. Yrityksen sosiaalisen median kanavilla seuraajia on yhteensä lähes puoli miljoonaa. Lisäksi yritys tarjoaa sisällöntuotantoa ja markkinointialan konsultointia muille yrityksille. Asiakkaita ovat olleet esimerkiksi Samsung, L’oréal, Tommy Hilfiger ja Coca-Cola.

Kiinteistönvälittäjän koulutus
Naakka suoritti vuoden mittaisen kiinteistönvälittäjän koulutusohjelman.

Yrityksen kasvu
Janne Naakka kertoi tienaavansa 155 000 euroa vuodessa vaikuttaja- ja markkinointialan yrittäjänä. Aiemmin Naakan tuloista olivat uutisoineet muun muassa Yle, Helsingin Sanomat ja Iltalehti nimittäen häntä tulokuninkaaksi. Kuvassa Naakka ja hänen yrityksensä työntekijät.

Toisen uran aloittaminen
Naakka aloitti työt asuntomyyjänä Kiinteistömaailma Kruununhaassa, Helsingissä.

Luokkakuva-kirja
Naakka oli mukana Luokkakuva-kirjassa. Kirjassa käsiteltiin hänen pitkää ja menestyksekästä uraa sosiaalisen median parissa.

28 000 € hyväntekeväisyyteen
Naakka toteutti YouTubessa naaG-kanavallaan YouTube Joulukalenteri -sarjan viimeisen kauden. Joulukalenteria tehtiin yhteensä 10 kautta ja 240 videota/luukkua, mitkä keräsivät yhteensä 20 000 000 näyttökertaa. Joulukalenterin yhteydessä kerättiin yhteensä yli 28 000 euroa hyväntekeväisyyteen, minkä kohteena oli Mieli ry eli mielenterveystyö Suomessa.

naaG Living
Janne Naakka julkaisi oman sisustusbrändin naaG Livingin. naaG Livingin tuotteet Naakka suunnittelee yhdessä yrityksen toisen suunnittelijan kanssa. Tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa. Brändin ensimmäinen tuote on Donitsi-kynttilänjalka, jonka kuudesta värivaihtoehdosta ensimmäinen myytiin loppuun tunnissa, toinen kahdessa tunnissa ja seuraavat kaksi vielä viikon sisään julkaisusta.
Mediassa





















