Huh huh, tästä tulee pitkä postaus, mutta toivon, että jaksat lukea tämän. Postaus käsittelee Room21 (nykyisin Rum21) ja RoyalDesign verkkokauppoja, sekä Bring lähettipalvelua.
Joulukuussa 13.12.2016 solmin yhteistyön ruotsalaisen Room21 -verkkokaupan kanssa, joka välittää sisustustuotteita. Yhteistyön myötä sain tilata heiltä kaksi pöytää, jotka molemmat ovat marmoripöytiä. Toinen pöytä on pyöreä Mini O ja toinen suorakulmion muotoinen Marvelous Air. Suorakulmion muotoinen pöytä saapui kokonaisuudessaan, mutta pyöreästä pöydästä saapui vain pöydänjalka. 24.2. otin yhteyttä yhteistyöstä vastanneeseen henkilöön, mutta en ole saanut häneen yhteyttä vielä tänä päivänäkään, sillä hän on äitiyslomalla. Otan yhteyttä asiakaspalveluun ja joudumme selvittämään tilannetta useissa sähköposteissa ja puhelimessa. Maaliskuussa he lupaavat toimittaa minulle toimituksesta uupuneen pyöreän marmorilevyn.
Helmikuussa tilasin itse omilla rahoillani (ei yhteistyö) RoyalDesign verkkokaupasta pyöreän Big O ruokapöydän. Pöytä toimitetaan asuntoomme maaliskuussa. 80 kg painavaa marmori levyä on toimittamassa yksi Bringin lähetti. Koska asumme kerrostalossa hän kuljettaa ensin pumppukärryjä käyttäen paketin hissiin. Olen kuljettajaa ovella vastastassa ja hän tokaisee, että ei saa pakettia hissiä pidemmälle, koska se on liian painava. Yritetään Valtterin kanssa tulla kantoavuksi (mitä asiakaan ei pitäisi joutua tekemään), mutta emme saa pakettia edes liikahtamaan. Kuljettaja pyytää Valtteria kantamaan hänen kanssaan painavat pumppukärryt rappusia pitkin kerrokseemme ja niillä kuljettaja vetää lopulta paketin asuntoomme. Samalla hän rikkoo kaksi asuntomme seinää (katso kuva 1 & 2) ja on lähellä kaataa vaaterekkimme, sillä hän ei edes yrittänyt varoa niitä. Kuljettaja vaikutti muutenkin sekavalta, hänen kanssaan oli vaikea kommunikoida ja hän vaikutti jopa uhkaavalta. Hänellä oli kuittausmasiina mukana, mihin pyydetään kuittaus lähetyksen toimituksesta, eikä hän oiken osannut käyttää tätä. Niinpä saatiin kuulla Valtterin kanssa liuta kirosanoja asunnossamme. Olin tästä lähetin toiminnasta yhteyksissä välittömästi RoyalDesignin asiakaspalveluun ja minulle vastaa sama naishenkilö kuin Room21 asiakaspalvelussa. Kysyn häneltä onko RoyalDesign ja Room21 siis sama yritys vai miksi heillä on yhteinen asiakaspalvelu ja vastaukseksi saan epäselvän selityksen, minkä seasta saan selvää vain yhden sanan ja se on “tavallaan”. Mitään tarkempaa vastausta en tähän saanut, mikä jätti vähän epäilevän fiiliksen verkkokauppojen toiminnasta. Asiakaspalvelun henkilö kuitenkin sanoi selvittävänsä asiaa ja palaavansa minulle pian.
Hirvein asia paljastuu kuitenkin vasta pakettia avatessa. Itse tilaamani 1745e maksavan marmoripydän levy on kolmessa osassa (katso kuva) ja pöydän jalassa on lommo (katso kuva). Otan jälleen yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse ja sähköpostitse. Joudun ottamaan heille kuvia tuotteista ja he lupaavat ottaa yhteyttä, kun saavat selvitettyä tilannetta Bringin kanssa.
Tällä välin minulle saapuu vihdoin tuo Room21 yhteistyötilauksesta puuttunut marmorilevy, minkä piti tulla kotiinkuljetuksena. Oven avatessani vastassa on sama lähetti kuin aiemmin ja hän huutaa vihaisena minulle rappukäytävässä, kuinka aikoo jättää paketin hissiin, sillä me muuten kuulemma vain tekisimme hänestä uuden valituksen. Niinpä hän jättää paketin hissiin ja häipyy. Onneksi Valtteri oli kotona ja tuli avuksi kantamaan paketin sisälle, sillä muuten tuo painava marmorilevy olisi jäänyt hissiin. Käyn lainaamassa porakoneen, jotta voin avata paketin, sillä se on ruuvattu 15 ruuvilla kiinni. Kun saan paketin auki huomaan, että paketissa on väärä marmorilevy. Se ei ollut pyöreä vaan suorakulmainen. Soitan asiakaspalveluun, missä samainen asiakaspalvelija tokaisee, että “haha, tuntuu että sulle lähetetään varastolta ihan mitä sattuu. Tänne on merkattu tilaus pyöreälle pöydälle, kuten kuuluukin, mutta jostain syystä ne on nyt lähettänyt sulle myös tuon suorakulmaisen marmorivelyn. Ruuvaappa se paketti takaisin kiinni niin lähetti tulee sen noutamaan myöhemmin.”
Tässä vaiheessa suht pienessä asunnossamme pyöri rikkinäinen 120cm halkaisijan marmorively, sen pöydänjalka ja sen mukana tullut lava. Lisäksi tämä viimeisimpänä saapunut väärä pöytälevy ja sen mukana tullut lava. Pyydän, että nämä haettaisiin pois, sillä pentumme Lucky jyrsii lavan renoja ja voi saada näistä tikkuja suuhunsa ja elimistöön. Ja mikä pahinta asuntomme seinät ovat edelleen rikki. Puhuessani asentajani kanssa hän kertoo seinien korjauksen maksavan noin 200e. Lisäksi autottomana ihmisenä, jolla ei ole hirveästi voimaa, joutuisin vuokraamaan pakun ja kuskin lavojen ja rikkinäisen marmorilevyn hävittemiseksi. Hintaa tuollaisella on 80e. Lisäksi postin erään työntekijän kanssa jutellessa hän sanoi, että lavoja ei ikinä edes saisi tuoda asiakkaan asuntoon vaan ne ovat vain kuljetusta varten.
Tässä vaiheessa vihdoin saan jonkun vastauksen RoyalDesignilta sähköpostitse hajonneisiin seiniin liittyen:
“Asiamme koskee reklamaatiota tilauksesta XXX. Reklamaatio-osastomme on käsitellyt tapausta yhdessä Bringin kanssa ja Bring ei ole hyväksynyt reklamaatiota tästä tapauksesta.
Asiaa selvitettyämme selvisi, että Bringin kuljetushenkilökunta ei saa mennä pumppukärryjen kanssa asiakkaiden asuntoihin kyseisellä kuljetusalueella. Bringin vastuulle ei kuulu myöskään kuljetuslavojen poisvieminen asiakkaalta, vaan tämä jää asiakkaan vastuulle ja mainitaan Bringin kuljetusehdoissa. Bringin mukaan heidän kuljetusehdoissaan myös sanotaan, että asunnon seinä- ja lattiapintojen suojaaminen jää asiakkaan vastuulle. Bringin mukaan ” Kuljettaja on sanonut, että ei voi mennä pumppukärryjen kanssa asuntoon ja asiakas on siitä johtuen itse kantanut laatikot asuntoon ja kolhinut seiniä.”
Asiakaspalvelumme jää tässä ikävästi välikäteen, sillä tässä on tavallaan sana sanaa vastaan ja me emme omalta osaltamme voi enää edistää asioita. Jos haluat, voit aina reklamoida tapauksen Bringille korvauksista, sillä me olemme valitettavasti asiakaspalvelusta käsin tehneet kaiken tämän tapauksen edistämiseksi ja koska Bring ei ota tästä vastuuta / suostu hyvitykseen, meidän toimialueemme jää hyvin vähäiseksi, sillä jos tämä kuvailema vahinko on tapahtunut Bringin puolelta, olisi Bring tästä myös korvausvelvollinen meille ja me sitä kautta asiakkaalle.
Olemme kuitenkin tilanneet sinulle uuden pöytälevyn tilausnumerolla XXX. Palaamme kyseisen pöytälevyn toimitusaikaan, kunhan saamme varmistuksen valmistajalta.
Ainoa hyvitys, jonka voimme oikeastaan tässä tapauksessa antaa on reklamaatio-osastomme tarjoama 5% alennusta hyvityksenä vahingoittuneista pöydänjaloista. Käykö tämä sinulle?”
Olen aiemmin ollut töissä asiakaspalvelussa, jopa puhelinmyynnissä, joten olen tähän saakka yrittänyt olla mahdollisimman mukava ja välillä jopa naureskella tilanteelle asiakaspalvelun kanssa. Olla mahdollisimman hyvä ja helppo asiakas, vaikka tässä vaiheessa useita sähköposteja vaihtaneena ja puhelimessa minun laskuuni puhuessa olen jo väsynyt koko asiaan.. RoyalDesign, sekä Bring päättää kuitenkin uskoa kuljettajan kertomuksen toimituksesta ja syyttävät meitä valehtelijoiski. Käsittämätöntä. Viisi kuukautta olen asioinut heidän kanssaan ja käyttänyt siihen useita päiviä, minulla ei ole vieläkään oikeita tuotteita ja minun pitäisi itse maksaa 280e lasku seinien korjauksesta ja lavojen hävittämisestä. Korvauksesi he tarjoavat 5% prosentin alennuksen rikkinäisestä pöydänjalasta…
Tuon yllä olleen sähköpostin jälkeen päätin, että en jätä tätä asiaa tähän vaan päätin, että tulen kirjoittamaan tästä blogiini. Tämän myötä laitoin RoyalDesignille sähköpostin, josta kävi selvästi ilmi, että tulen kirjoittamaan heistä blogiini. Vastauksena saan viestin, jossa he ilmoittavatkin yhtäkkiä tilanneensa noudon rikkinäiselle marmorilevylle ja lavoille, vaikka tätä ennen he olivat siitä kieltäytyneet. Seinien korjausta he eivät kuitenkaan aio edelleenkään kustantaa ja käskivät vain olla suoraan Bringiin yhteyksissä ja pesivät näin kätensä koko sopasta.
Tämän jälkeen soitin kuluttuaja-asiamiehelle ja kysyin kenelle seinien korjaus kuuluu. Lain mukaan seinien korjauksen kustannukset kuuluisi lähettipalvelulle eli Bringille, mutta yleensä verkkokauppa haluaa hoitaa asian, jotta jättäisi asiakkaalle mahdollisimman hyvän kuvan. Koska Bring uskoo lähetin valhellisen kertomuksen siitä, että me olisimme itse rikkoneet seinämme niin kuluttaja-asiamies neuvoi tekemään asiasta seuraavaksi poliisiasian. Poliisille nimittäin on pahempi lähteä valehtelemaan. Näin myös aion todennäköisesti tehdä Bringin suhteen. Vaikka tuo 200e on pieni summa ja helpommalla pääsisi kun jättisi asian tähän, en halua että kukaan muu asiakas joutuu kohtaamaan samanlaista palvelua.
RoyalDesignin ja Room21 verkkokauppojen kanssa asioimisen aion lopettaa kokonaan. Mielestäni parin tuotteen toimittaminen onnistuneesti ei voi viedä viittä kuukautta, kun sivulla luvataan kyseisille tuotteille toimitusajaksi kolmea viikkoa. Viime viikolla kun lähetti toi viimeisen uupuneen osan eli Big O pöydän uuden ehjän marmorilevyn, luulin että vihdoin tämä kaikki on ohi. Avasimme paketin, jossa piti olla tuo uusi marmorilevy jota oltiin odotettu jo useampi viikko ja tällä kertaa se onneksi oli ehjä. Paketista puuttui kuitenkin ruuvit, joilla marmorilevyn saa kiinnitettyä pöydänjalkaan. Näitä ruuveja ei myydä kaupoissa, joten soitin taas asiakaspalveluun. Tällä kertaa sieltä ei vastattu suomeksi vaan asiakaspalvelija puhui vain ruotsia ja englantia. Tämä oli siis jokin uusi asiakaspalvelija ja hän kertoi naishenkilön, jonka kanssa aiemmin olin asioinut olevan viikon lomalla. Koska en todennäköisesti osaisi selittää tätä koko postauksen tarinaa tarpeeksi selkeästi englanniksi, kun se näin suomeksikkin tuottaa vaikeuksia päätin, että soitan heille viikon päästä. Eli viikon päästä he voivat vasta laittaa ruuvit tilaukseen ja näiden toimitus tulee todennäköisesti kestämään useamman viikon… En yhtyisi tähän heidän sivuilta löytyvään sanomaan: “Ostaminen on turvallista Royal Design.fi verkkokaupassa, oli tilaus sitten tehty sähköpostitse tai verkossa.”
Syy miksi päätin kertoa tämän tarinan täällä blogissa on se, että blogien ja bloggaajien suosio aikoinaan ja nykyäänkin perustuu siihen, että näytetään kulutuksen mallia. Eli kerrotaan rehellisesti omia hyviä ja huonoja kokemuksia, vinkataan tuotteista ja palveluista mitkä toimii tai ei toimi. Nykyään kun yhteistyöt ovat lisääntyneet blogien puolella niin on alettu puhumaan siitä, että voiko nykyään blogien suositteluihin luottaa. Mä itse olen aiemmin tehnyt niin, että jos on jokin tuote josta en tykkää niin en tästä puhu blogini puolella oli kyse sitten yhteistyöstä tai itse ostetusta tuotteesta. Asiointi kyseisten verkkokauppojen ja lähettifirman kanssa on ollut kuitenkin sen verran hirveä kokemus, että haluan varoittaa teitä niistä. Lisäksi olen aiemmin suositellut usemmankin kerran Room21 -verkkokauppaa, mutta en voi enää seistä aiempien suosittelujeni takana näiden kokemusten myötä. Haluan osoittaa sen, että mun blogissa mä haluan pitää touhun läpinäkyvänä siitä huolimatta oliko kyseessä kaupallinen tai ei kaupallinen sisältö.
Paljon verkkokaupoista tilaavana tämä on myös herättänyt itseäni siihen, että verkkokauposta tilaaminen ei aina olekkaan välttämättä niin turvallista. Etenkään silloin jos eteen tulee jotain ongelmia. Asiaa hoitaessa ja sähköpostivastausta odottaessa sitä on nimittäin monesti miettinyt, kuinka tekisi mieli vain marssia myymälään ja selvittää asia kasvotusten. Jatkossa etenkin suurempia ja kalliimpia sisustusostoksia tehdessä aioin suosia kivijalkamyymälöitä verkkokauppojen sijaan.
Tosi hyvä postaus!
Uskomatonta!! Oon sanaton 🙁
Jep aika sanattomaksihan toi vetää. Ylipäätään toi toilailu toimitusten ja väärien lähetysten kanssa, mutta sitten vielä tuollainen asiakaspalvelu.
Voi kun tuli just vähän liian myöhässä tää postaus! Itse tuli juuri pääsiäisenä tilattua yksi Iittalan lautanen Room21:stä jota ei mistään muualta löytynyt. Olin ihan innoissani kun kyseisen värin valmistus on lopetettu ja itsellä oli yksi lautanen ehtinyt mennä rikki. Kaikki tilaussähkärit tuli ihan normaalista ja näytti oikein hyvältä kaikin puolin. Pakettia ei kuitenkaan ruvennut kuulumaan ja kun sitten yritin kirjautua heidän sivustolleen katsomaan tarkempia tietoja tilauksesta, en sattunut muistamaan luomani käyttäjätunnuksen salasanaa. No onneksi sitä löytyi linkki josta uusi salasana lähetettäisiin sähköpostiin, mutta vaikka kuinka klikkailin ja tarkistelin että osoite oli oikein niin eihän sitä mitään viestiä tullut. Kirjoittelin sitten asiakaspalveluun sähköpostin suomeksi, sieltä tuli vastaus että suomenkielinen asiakaspalvelu on suljettu mutta ruotsiksi tai englanniksi voi laittaa viestiä toiseen osoitteeseen. Ruotsinkielen taitoisena laittelin sitten ruotsiksi viestiä ja sittenhän selvisi että kyseistä lautasta ei ole ollenkaan varastossa ja sitä ei koskaan ole edes tulossa, oli kuulemma unohdettu ottaa tuote pois myynnistä. Rahat kuulemma onneksi palautettaisiin ja kovin paljon pahoiteltiin tilannetta, mut on kyllä tosi kummaa toimintaa. Oma kokemukseni ei todellakaan kyllä ole edes verrattavissa sun tilanteeseen, ihan kauheeta että on tollaseksi säheltämiseksi menny! Toivottavasti ainaski noi viimeset ruuvit tulis turvallisesti ja nopeesti perille!
Voi ei, todella kurja juttu tuo mitä sulle on käynyt. Tuossakin tilanteessa outoa on se, että asiakas joutuu kyselemään tuotteen perään kun sitä ei kuulu eikä näy. Onneksi sentään sait rahasi takaisin.
Mutta joo näyttää siltä, että niillä ei ole myöskään kunnolla päivitetyt sivut eikä tietoa siitä mitä tuotteita heillä edes on myynnissä. Erään aiemman kerran kun tilasin Room21:stä tämän seinälampun (https://www.room21.fi/fi/artiklar/n304-seinavalaisin-johto-musta.html), missä on johto pistorasiaan niin sieltä tuli versio mikä pitäisi sähköasentajan asentaa eli siinä ei ollut tuota kyseistä johtoa. Tämän jälkeen sovittiin asiakaspalvelun kanssa vaihto oikeaan tuotteeseen ja vein paketin postiin. Seuraavaksi sieltä tulikin ihan eri lamppu (https://www.room21.fi/fi/artiklar/n214-seinavalaisin-musta.html). No palautin senkin ja otin taas yhteyttä ja vasta kolmannella kerralla tuli se oikea valaisin ja tietysti muutaman kuukauden jäljessä kun toimitusajat heillä on 2-3 viikkoa yleensä.
Ihan järkyttävää, että noin voi tapahtua! Eikä tulla edes vastaan… Harmi, että sulle kävi noin
Jep tai ei edes pahoitella kunnolla vaan nauretaan puhelimessa.
Ihanaa rehellistä tekstiä! Kiitos!!
<3
Veti kyllä nyt sanattomaksi. Onneksi kerroit tästä kyseisestä kaupasta. En tule ainakaan tilamaan tuolta mitään. Nostan hattua että jaksoit viedä asian pitkälle etkä antanut vaan olla ja ihan selkeästi he toimi väärin asioiden suhteen :/
On kyllä ihme touhua.. sitä mietin tässä, että onkohan muilla kyseisiltä verkkokaupoilta tilanneilta samantyyppisiä kokemuksia, ihmettelen ettei ole huonon menestyksen takia lopettanut toimintaa tms.
Myös tuo asiakaspalvelun käytös + lähetin käytös, niikun eikö omatunto niillä kolkuta, kun kuitenkin noi tuotteet on kyllä aikamoisen hintasia, ja niitä on kuitenki odotettu normaalia pidempään (vai pitäskö sanoo _epä_normaalia pidempään). Respectit kyllä siitä, että oot silti jaksanu ottaa asiakaspalveluun yhteyttä toistuvista vääristä tuotteista huolimatta, mulla menis hermot jo heti ekasta väärästä tuotteesta ja kaikenlaisista kolhuista 😀
Ps. Oliko nää muuten suomalaisia liikkeitä (suomen kielestä puhumattakaan!)?
Ainakin tuolla henkilökohtaisen Facebookin puolella sain jo kommentin, kun tämän postauksen sinne jaoin, että eräällä ystävälläni on samoja kokemuksia…
Onneksi nykyään on sosiaalinen media, mitä kautta helpommin saa jaettua käyttäjäkokemuksia. Yritys kun voi helposti piilotella huonoa mainettaan omilla sivuillaan, kuten Facebookissa piilottamalla sieltä kaikki negatiiviset kommentit.
Siis AIVAN uskomatonta! Luin tätä postausta suu auki! Miten joku yritys voi tehdä noin! Kiitos tästä, kerron vanhemmilleni ettei koskaan tilaa mitään sieltä! Enpä voi tässä muuta sanoo, kun oon ihan sanaton, kauheeta et just sulle kävi noin! Hyvä että kerrot rehellisen mielipiteesi, etkä ala kiertelemään ja kaartelemaan asian kanssa! <3
Pari asiavirheitä:
Kuluttaja-asiamies käsittelee sopimusta edeltäviä asioita, kunnallinen kuluttajaneuvoja on oikea taho käsittelemään näitä.
Kuluttajansuojalaki lähtee oletuksesta: kuluttaja ei valehtele, joten sana sanaa vastaan kuluttaja voittaa.
Mikäli kuluttajaneuvoja ei saa tapausta sovittua myyjän ja ostajan kanssa tapaus etenee kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, ei poliisin…
aivan älytöntä touhua! ja kuulostaa kyllä niin epäilyttävältä firmalta tai no.. firmoilta ettei mitään rajaa. tätä postaussa lukiessa mua ärsytti todella paljon, ja ärsytti välillä niin paljon että alko mennä sellaseks “ei oo totta ahdistus-nauruks”. voin siis vaan kuvitella millasta tunnemyrskyä oot niiden langan toisessa päässä, tai vähintään huoneen toisessa päässä olevien taliaivojen takia kokenut… silleen toivoo edelleen että koko juttu ois vaan piilokamera tai jotain.
täytyy tosiaan toivoa, että korvauksia tulee vähintään kun asian käsittelyä jatketaan. tsempit sinne, ja kiitos kun teit aiheesta postauksen, tää voi pelastaa kyllä monen tilausaikeet!
Tuli kyllä itsekin vihaiseksi kun tätä postausta luki!! Huhhuh että onki kyseisellä verkkokaupalla pokkaa.. negatiivinen sana kiirii nopeesti,toivottavasti tässäkin käy niin!
Voihan! Vanhempani tilasivat Room21 :destä joku pöytä, mitäköhän siitä tulee tilattiin 3.5…
Kyllä sulla on pitkä pinna 😀 itellä ois menny hermot nanosekunnissa ja se asiakaspalvelija ois todennäköisesti saanut vähintään elinikäset traumat 😀 Toivottavasti tulee viimesetki tavarat perille ja saat päätökseen tän härdellin 🙂
Olen tuolta katsellutkin tavaraa, mutta jääpi tilaamatta! Kaikille sattuu virheitä, mutta tuossa on jo liikaa eikä niistä oteta vastuuta. Huhhuh onneks puskaradio toimii!
Hienoa, että jaoit tämän! Tosi ikävä juttu, paljon tsemppiä jatkotoimiin! Minulla myös lievästi huono kokemus kyseisen verkkokaupan toiminnasta; tuotetta ei oltu suojattu juuri mitenkään -> naarmuilla siis ja asiakaspalveluun yhteys. Suomenkielinen yhteyshenkilö vastasi nopeasti, mutta sitten katosi, eikä puhelimitsekaan saatu kiinni. Myöhemmin selvisi, että hän on ollut viikon lomalla. Lopulta sain tuotteen ehjänä kotiin, mutta aikaa kului hurjan paljon ja palvelu tökki. Mietin myös, että kivijalkamyymälästä ostettuna asia olisi jo hoitunut. Taida myös välttää tätä kauppaa jatkossa.
Kannattaa suosia kivijalkakauppaa. Kaikki tämä on erikoisliikkeen työntekijöiden hommaa, että kuluttaja saa tuotteen ehjänä perille ja voi olla tyytyväinen ostokseensa. Nettikaupan hinta on myös tästä syystä yleensä edullisempi, että itse joutuu hoitamaan myös kaikki ikävät asiat ja varastoinnin. Palveluostamista pidetään Suomessa kalliina kun ei osata ajatella mitä siihen kuuluu. Support your local.
Itsekkin olen kerran tilannut tuolta Room21 lautasia 5 kappaletta ja niitä saapuikin vain 4. 😀 Ei mee oikein putkeen tuolla yrityksellä vissiin missään vaiheessa.. Ei asiakaspalvelussa, pakkauksessa saatika toimituksessa.. Otin sitten yhteyttä yritykseen ja viikkojen päästä saapui se yksittäinen puuttuva lautanen. Onneksi ei ollut sen isompaa säätöä. Kuulostaa kyllä ikävältä toi homma mitä oot joutunut kokemaan (ja menettämään rahaa) ton verkkokaupan takia.
Siis uskomatonta! Olen itse tehnyt asiakaspalvelutyötä 8 vuotta ja se on sanomattakin selvää, että asiakas on aina oikeassa! Todella törkeää toimintaa Bringin puolelta, että kehtaavatkin väittää vahinkojen olevan teidän syytä. Jos nämä päättäjät näkisivät teidät livenä niin heidän pitäisi heti ymmärtää, että te ette ole mitenkään voineet kahdestaan siirtää painavia paketteja asuntoon.
Minusta on todella hienoa, että kirjoitit asiasta tänne ja toivon todellakin, että tarinan vastapuolet nielisivät ylpeytensä ja hyvittäisit sinulle tämän kokonaan. Huonoa palvelua saa, kun yritykset miettivät liikaa reklamaatioista tulevia kuluja. Mielestäni sopiva korvaus olisi vähintään yhden pöydän antaminen veloituksetta tai puoleen hintaan ja lisäksi saatte kokoamispalvelun + kaikki muut pakettijätteet lava mukaanlukien tullaan noutamaan joko Room21 tai Bringin puolesta. Minä häpeisin silmät päästä, jos alkaisin ehdottamaan asiakkaalle -5% alennusta kaiken epäonnen jälkeen.
Kannattaa olla todella tiukkana näitä yrityksiä kohtaan ja muuttua jo vihaiseksi asiakkaaksi (kuitenkin yhteistyökykyiseksi). Olen valitettavasti huomannut, että vain vaativat ja huutavat asiakkaat saavat tahtonsa läpi kokonaan. Olen itse antanut hyvityksenä yli 2k maksavia kodinkoneita viallisten tilalle niin luulisi tässäkin olevan joustovaraa kuljetus- ja kalustefirman puolelta.
Tsemppiä! Ja päivitä tänne mikä lopputulos on 🙂
Ihan kauhea juttu. Kiitos, kun kerroit asiasta ääneen, niin tietää vältellä. Olen pahoillani kohtelusta jota sait 🙁
Jos minulla olisi blogi niin kirjoittaisin Formverkistä samantyyppisen kirjoituksen. Kyseessä helsinkiläinen kivijalka- ja verkkokauppa. Että aina se myymälän olemassaolokaan ei pelasta.
Ihan super hyvä postaus ja tärkeästä aiheesta, kiitos että kerroit rehellisesti kokemuksesi!!!
VMP. Itse työskentelen verkkokaupassa ja meillä ei todellakaan kauan kauppa jatkuisi tuolla palvelulla. Ei ihme, että asiakkaat aloittavat hyökkäyskannalla reklamaatiot jos tuollaista paskapalvelua saa. Meillä reklamaatiot nähdään tilanteena sitouttaa asiakas; luottamusta herättää kun hoidetaan ilkeät tilanteet hyvin!
Tsemppiä ja kiitos kun toit tän julki 🙂
I feel you. Ite oon kaks kertaa tilannut Room21:sta, ja valitettavasti molemmilla kerroilla oli tilauksessa ongelmia. Ensin tuli väärä tuote, ja toisen tilauksen toimitusaika venyi ihan naurettaviin mittoihin.
Onneks kirjoitat tästä julkisesti, toivottavasti kukaan ei rahojaan ja aikaansa kuluta noihin puljuihin! 🙁 Ja tuo asiakaspalvelu.. Itse asiakaspalveluammatissa tiedän, miten tärkeää varsinkin reklisasioiden hoito asiakkaan kanssa on! Siitä riippuu monesti asiakassuhteen jatko, kuten nyt tässä sunkin tilanteessa. Toivotaan nyt että saat oikeat ruuvit pöytään ja saadaan firmat vastuuseen teoistaan.
Ihanaa kevään jatkoa sulle kuitenkin tästä huolimatta, oot huippu! <3
Itse olen kanssa joutunut kokemaan RoyalDesingiltä/room21 vähän kyseenalaista asiakaspalvelua.
Tilasin sieltä vuosi sitten toukokuussa uuteen asuntooni kerralla vähän enemmän tavaraa (n.900€) edestä, sieltä tuli ripotellen milloin mitäkin paketteja ja välillä puuttui sitä ja välillä tota.
Kyselin moneen kertaan(suomella ja englannilla), että milloin viimeisetkin tavarat tulevat.
Kukaan ei osannut sanoa mitään, koska juuri siitä alueesta vastaavaa henkilöä ei ollut töissä, lisäksi heillä oli kuulemma laajoja järjestelmämuutoksia.
Noh vikat paketit sain marraskuussa(yli puoli vuotta myöhässä vanhaan osoitteeseen). Mietin jo silloin, että näinkö heillä kohdellaan asiakkaita, koska en saannut mitään hyvitystä ja anteeksipyyntökin oli hiukan epämääräinen.
Kaiken huipuksi minulle tuli vielä viikko sitten sähköpostilla heiltä viesti, että millä olen maksanut tilauksen, kun he eivät löydä maksutapahtumaa.
Jouduin siis kaivamaan lähes vuoden vanhan maksutositteen heille maksetuista ja heiltä tilaamistani tuotteista….
Kerrompa oman kokemukseni Room 21 verkkokaupasta. Tilasin heiltä myös Ox Denmarqin marmoripöydän. Tein tilauksen, ja se saatiin lähtemään varastosta vasta viikonkuluttua maksun suorittamisesta. Matka Suomeen kesti myös viikon. Toimitusaika oli tilauksesta 16 arkipäivää. Pöytälevy saapui vanerilaatikossa. Yllätys, yllätys, pöytälevy oli halki. Soitin Room21:lle. He pyysivät lähettämään rikkinäisen takaisin, ja vasta kun ovat nähneet sen, voin saada uuden. Aluksi minun olisi pitänyt viedä tuote postiin. En kuitenkaan lähtenyt autottomana kuskaamaan kyseistä laatikkoa. Lopulta Bring haki kyseisen laatikon ja hukkasi sen. Paketti kerkesi olla hukassa 4/ (!!!!) viikkoa, kunnes se yhtäkkiä löytyi. Room21 vain kohautteli ylimalkaisesti olkiaan. Otin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, jotka myös neuvoivat, että etäkaupassa myyjä liike on vastuussa tavaran katoamisesta. Room21 noudattaa kuitenkin Ruotsin lainsäädäntöä, joka on hiukan erilainen…
Lopulta paketti pääsi ruotsiin, ja varastolla sitä tutkittiin viikko. Uusi pöytälevy lähetettiin, ja se katosi. Sitä etsittiin kaksi viikkoa, kunnes hermostuin ja vaadin kaupan purkua. Uusi pöytälevy laitettiin taas matkaan, ja se saapuikin perille, ihmekyllä – ehjänä. Ostotapahtuman tein tammikuussa. Huhtikuussa minulla oli vasta pöytä.
Aivan uskomattoman huonoa bisnestä ja asiakaspalvelua! :O oon tilannut ihan onnistuneesti molemmista paikoista, mutta enpä kyllä aio enää kokeilla onneani. Kiitos siis kun jaoit kokemuksesi etkä jättänyt asiaa sikseen yhteistyön vuoksi 🙂
Älkää vaan tilatko Trademaxilta tai Jotexilta huonekaluja, ihan sama meininki kaikella tapaa!!!
Minä en myöskään suosittele Jotexia. Väittivät ettei palautus olisi tullut perille, vaikka minulla oli seuratakoodi. Paketti oli slloin tullut noin viikko sitten heille. Monta kertaa sai laittaa s-postia ja kysellä, että miksi palautusta ei rekisteröidä. Sitten eivät enää vastanneet, mutta onneksi lopuksi asia hoitui. Oli turhauttavaa odotella ja miettiä, että joutuuko koko laskun maksamaan, kun ei tapahdu mitään. En tilaa enää ikinä sieltä.
Eipä ole minullakaan positiivisia kokemuksia Royal Design verkkokaupasta. Tilasin maaliskuussa valaisimen ja talouspaperitelineen. Huhtikuun lopulla kyselin, että missä viipyy tuotteet, kun ei ole mitään kuulunut. Seuraavana päivänä tuli viesti, että tuotteet on lähetetty. Paketti tuli, mutta unohtivat ilmoittaa, että valaisin on loppunut eli paperiteline saapui ainoastaan ja senkin laatu oli huono ja koko tilauksen tein valaisimen takia. Nyt on sitten palautusrumba menossa ja ei voi kuin ihmetellä miten vaikeaa ne on saanut tästäkin. Reilu parikymentä sähköpostia on vaihdettu tilauksen aikana:(
Kyllä oli itsellänikin ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tilaan tuolta mitään ja hyvä tietää tuosta toisestakin verkkokaupasta.
Onneks teit tästä postauksen! Toivottavasti kukaan ei erehdy ostamaan tuolta mitään.. tosi törkeetä, ehdottomasti niiden kuuluis maksaa niiden seinien korjaaminen ja rikkinäisen pöydänjalan tilalle antaa uusi ilmaiseksi! Ihan hyvä vaan että viette tän asian pitkälle, koska ei tällasta kenenkään kuuluis joutua kestämään.
Tärkeää, että jaat kokemuksen! Osaa olla varovainen. Asiani oli kuitenkin: uusimmassa(?) instakuvassasi näkyy maitokaadin (pienen maitotölkin näköinen), ihan täydellinen! Mistä se on?
Kivaa kevättä sulle!
Jo on pöydillä hintaa. Tuolla rahalla saa jo suomalaista laadukasta designia:) Ja hei – noi seinät saa kyllä ihan paikattua tasoituslaastilla. Ei tarvi maksaa 200e. Lista on tosin toinen juttu.
Sitä se on se nykyaika, että ketään ei kiinnosta ottaa vastuuta – rahat kyllä kelpaa. Joku kuuluisa taho ilmoitti juuri ylpeänä alkaneensa käyttää tota Bringiä kuljetuksiinsa – en nyt vain muista mikä..
…jonka jälkeen pitäis seinät maalata. Alkaa kyllä mennä lähemmäs satasia, kun muutama seinä pitää paikkauksen jälkeen maalata, puhumattakaan listoista.
Niin ja todella harmillista, että tälläistä on käynyt. Kiitos kun jaoit kokemuksestasi :). Eipähän tarvitse tonne laittaa tilausta menemään.
Hei! Ihan todella hyvä, että uskalsit kirjoittaa aiheesta rehellisesti ja kuitenkin asiallisesti. Repesin nauramaan ääneen siinä kohtaa kun tarjosivat peräti 5% alennusta. Itsekin asiakaspalvelualalla hyvin pitkään työskennelleenä ja reklamaatioita käsitelleenä tuo 5% on suorastaan vittuilua.
Hyvä postaus
Siiis muistan, kun oot puhunut ja kertonut tästä tapauksesta, mutta nyt sain vihdoin täydellisen kuvan tästä kaikesta s******sta. Niin hyvä että puhut ja kerrot suoraan mielipiteesi verkkokaupoista, koska sua on kohdeltu niin väärin näiden puolelta. En vaan voi käsittää mitä noiden asiakaspalvelijoiden päässä liikkuu.
Huhhuh! Hyvä että et luovuttanut.
Uskomatonta 😮
Meinasin tilata häälahjan Royal Designista (tuote, jota ei mistään muualta enää löytynyt – lukemani perusteella epäilen, että tämäkin tuote on mitä todennäköisimmin vain “unohtunut” poistaa myynnistä – ei tee mieli kokeilla 😀 )
Olisi mielenkiintoista kuulla millaisen lopun tarinasi sai? Veitkö asiaa eteen päin kuluttajaokeusneuvojalle tms…?
En suosittele kyllä kyseisestä mestasta tilaamaan yhtään mitään, mikä varmaan postauksestakin jo kävi ilmi…
Elämäni ensimmäisen Room21 -tilauksen kylkiäisenä tuli kynttelikkö, erillisenä lähetyksenä.
Noin puoli vuotta siitä sain ilmoituksen, että tilaukseni kylkiäinen olisi nyt tulossa. wht? Viestitin Klarnalle sekä Roomille että olen jo saanut enkä mitään laskua enää maksa.
Roomilta ei mitään pahoitteluita, käskivät vain jättää kylkiäisen noutamatta postista. Jäi firmasta vähän tumpelo maku.
No tuo kuljettaja ja kuljetusfirma ei liity millään tapaa noihin firmoihin, ne ovat paikallisia kuljetusfirmoja tai Postin kuljettajia. Toki he ovat epäonnekseen valinneet juuri tuon firman kuljettamaan heidän tuotteensa, ja epäonneksenne kyseisessä firmassa oleva surkea työntekijä tuli kuljettamaan juuri teidän tavaroita ja kaksi kertaa vielä.
No itse tilasin Kartellin Stonen Room21:stä, koska nopein toimitus verrattuna muihin. Sain noutaa paketin paikalliselta postipisteeltä muutaman päivän kuluttua. En ottanut kotiinkuljetusta, koska pieni paketti ja olen töissä toisella paikkakunnalla, niin aikataulujen sumpliminen hankalaa. Ihan hyvin siis meni omalta osaltani. 😀
Kyllä ikävästi nyt kolahti tää teksti mun nilkkaani. Just olin samsungilta tilannut itselleni puhelimen ja kukapa sitä pakettia lähtee Vantaalta tänne Tampereelle kuljettamaan? No bring. No minulla oli sitten kännykkä äänettömällä eilen kun lähtivät pakettia minulle tuomaan, kun huomasin (jouduin numeron googlettamaan sillä minulla ei ollut hajuakaan kuka soittaa) että olivat lähetit soitelleet. Soitan takaisin. Linja on varattu. Soitan uudestaankin vähän myöhemmin. Varattu varattu varattu. No ei tullut pakettia sitten. Nettisivuilla lukee että yrittävät uudestaan mutta ei että milloin. Olin kyllä kotona ja suututtaa suunnattomasti että olisin paketin saanut jos olisin vaan saanut lähetit kiinni. Yleensä aina kun minulle tulee kotiin jotain niin tulee tekstiviesti johon olen aina vastannut hyvissä ajoin. He kertovat milloin olisivat tulossa ja sanon vain olenko kotona ottamassa vastaan. No tänään soitin Bringin asiakaspalveluun ja siellä vastaa juuri tällainen ”tavallaan” nainen. Kerron tilanteen ja kysyn että milloin ovat pakettia uudelleen tuomassa kun ei missään kerrota. Hän sanoo ”no tänään ei kyllä taida ehkä olla pakettien jakoa” olin hetken että mitä. Ei ole vai on? Ihan suora vastaus kiitos. No hän sitten siellä mutisee kuinka pakettia ei voi noutaa sieltä eikä täältä eikä jättää sinne eikä tänne. Hän myös sanoo että maanantaina olisi kuljetus ja siihen vastaan että no eipä ole ketään täällä silloin kotona. Sitten hän sanoo että no minä laitan Tampereen puolelta sinulle soittopyynnön kun minä en hehheh Tamperetta tunne ja plaa plaa plaa. No eipä ole vieläkään soitettu ja olen jo kolme tuntia odottanut. Varmasti soittavat täältäkin taholta kun en kykene vastaamaan. Koko bring on aivan paska hommassaan eikä ota edes minkäänlaista palautetta vastaan. Heidän sivullaan lukee että palaute menee suoraan sille jolta paketti on ostettu. No ei ole kyllä Samsungin vika että bring ei toimita pakettia minulle kun olen kotona. Raivostuttavaa.
ihan sika ärsyttävää